Brečíte na nesprávném hrobě, když něco nevím, neznám a nebo něčemu nerozumím, tak si o tom najdu informace sám a neptám se ironicky na fóru ostatním diskutujících, abych ostatním odhaloval své grafologicko exhibicionistické sklony. Virtuální kyberprostor sice umožňuje skrývat se za svou anonimitu, ale zaroveň tím taky odhalovat druhým i skryté stránky naší povahy, kterými bychom se při běžné komunikaci málokdy projevili.
Ukažte mi jediné slovo, kde jsem v tomto vlákně vychvaloval Tatrovku, vždy jsou zde odkazy na informace a názor na jejich vypovídací hodnotu si každý musí udělat sám.
Z Vaší informace nelze vyčíst jestli jde o nákl. auto pořízené pro SSMSK (Správa silnic Moravskoslezského kraje) středisko Frenštát p. R. a nebo si je pořídily Techn. služby města Frenštátu. Tyto organizace se při výběrovém řízení vždy řídí cenou a v tomto bodě Tatra nikdy žádné výb. řízení nevyhrála a nevyhraje.
Stejné provedení nákl. vozidla o dvou nápravách (tedy pokud se jedná o kategorii vozidel do max. povolených 18t a né do 12t ) bude mít u Tatry vždy váhový handicap cca 2 t pro svůj těžší, ale proti poškození a na provoz odolnější pohon centrální nosnou rourou. Vozidlo s klasický žebřinový rámem a přenosem hnací síly kardany má potom vyšší užitečnou nosnost. Diskutabilní je pak, jak se z dlouhodobého hlediska chová rám takového vozidla při dynamickém namáhání v provozu s čelní radlicí a jak dlouho je provozuschopný, bez praskání rámu a uchycení náprav.
Pro příklad se můžeme podívat kolik ještě jezdí v provozu provedení T148, které se přestaly vyrábět v r. 1982 a kolik např. RT706
http://imageshack.us/photo/my-images/176/82xv9.jpg/ ,které mají zhruba stejné období vzniku.
Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.
Dneska je ale opačný trend, nakoupit co nejlevněji bez ohledu na užitnou hodnotu v delším horizontu a tomu se bohužel podřizují i výrobci.
Tatra bude postupně nabízet i provedení vozidel 6x4 a 8x4.